Jag blir så arg på oss tjejer

Jag blir så arg på oss tjejer.
I såpor på tv:n där det är konkurens mellan tjejer sitter tjejerna och snackar skit och försöker trycka ned varandra.
I samma typ av program för killar sitter killarna istället och förhöjer sig själva genom att berätta hur jävla bra dem är på allting, även om det rent ut sagt kan suga totalt på det dem snackar om.

Vi tjejer är i allmähet så avundsjuka, så missunnsamma. Vi klarar inte av att andra tjejer ser bättre ut, har snyggare kläder, pojkvän, bil, hus, mer pengar eller är lyckliga. Låter hemskt men det är verkligen något jag kommit fram till.

Jag vet att det finns folk i min omgivning som stör sig på att jag mår så himla bra som singel.
Och vad är grejen med det liksom?
Varför kan inte folk unna mig ett välmående som självständig?

Jag har ingenting i min vardag som kräver en manlig partner.
Jag klarar mig själv, får så sjukt mycket kärlek av alla underbara människor i min omgivning och känner idag att jag inte ens skulle ha tid och ork för en pojkvän. Varför är det en sådan jävla norm att man måste ha någon?
Och varför är vi tjejer så avundsjuka och otillfredställda med vår egen livsstituation?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0