En vinterpromenad

Gick till bageriet på hörnet frågade efter limpan vi alltid köper, bagaren sa att den var klar om en halv timme. Passade då på att ta en promenad och komma dit lite senare och  efter min kalla promenad avnjuta VARMT nybakat Levain. Något jag ska unna mig oftare.
 

Här ser ni den enligt mig misslyckade snöröjningen på vår gata. Jag står på gatan, till vänster om mig (där snön fortfarande är vit), är det en trottoar under. Haha. Området till höger om mig plogades igår. Men idag är det "parkeringsförbud 8-16" en tid avsedd för underhåll av gatan, som ni kan se inte har ägt rum.
Otroligt dåligt, hoppas att de kommer hit och plogar innan 16 i alla fall.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0