Tiden är knapp

Varför är tiden så knapp?
Började en ny kurs i skolan i dag. SJUKT mycket. Känner mig uppäten efter introduktion och föreläsning på 3 h.
Ska tydligen ha läst ut en bok på engelska på 200 sidor tills i morgon. Sedär.
 
Sitter och kollar på kvälls/helg-kurser nätet.. Vill gå kurs i asiatisk matlagning, yoga, keramik och allt annat roligt.
Men tiden och pengarna för det finns inte.
Får vänta tills jag blir pensionär.
 
Ska skriva ut resehandlingar och annat nessesäääry innan jag drar mig hemåt.
Tänkte jag skulle skippa rusningstrafiken.
Har glömt att säga att mina fina föräldrar har bokat en tidig julklapp till mig och Kalle. Vi åker till Oslo strax innan jul och spanar i SWEDISH HOUSE MAFIA. BÄSTA julklappen någonsin!?
 
 
En annan liten tanke.
Min käre far gav mig hårda ord ett år efter studenten med motiveringen att det var konstigt att jag inte visste vad jag ville göra, att jag inte hade sökt till några högre studier, nu när det gått ett helt år.
Då var jag en av få från min klass som arbetade nästintill heltid.
Nu går jag i skolan igen. Och jag är i princip YNGST.
Har hittils bekantat mig/arbetat med 4 personer i åldern  20, 24, 27 och 45.
Satt brevid en super trevlig tjej i dag som hade barn.
Så pappa, ha inte sådan panik med min bror, han kan gått vänta tills han är helt 100 på vad han vill göra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0