Separation

Det här med separation.
Det handlar egentligen bara om att rensa och leva med att du måste skiljas både från någon du tycker väldigt mycket om, men även alla dennes tillhörigheter och allt vad ett gemensamt liv heter.
 
Har gått igenom otaliga papper, saker vi är skrivna på, alla lådor, skåp, skrymslen här hemma där det kan gömma sig något som påminner mig om att jag en gång levt ett samboliv.
 
Men trots det står en säng och soffa, två stora pjäser, framme och ger mig en slap in the face varje morgon/kväll. Påminner mig om vad jag förlorat.
 
Folk säger att det är dags att fokusera på sig själv, vilket är det givna i denna situation.
Men på något vis tappar så mycket saker mening för mig just nu. Varför ska jag laga mat? Jag är knappt hungrig och det tar ändå bara tid jag kan lägga på annat.
Varför ska jag köpa saker till mig själv? Det enda jag egentligen vill ha kan inte köpas.
Slutade tidigt på jobbet i går. En kollega sa "det är väl skönt att komma hem tidigt en fredag?".
Jag sa givetvis ja. Men skulle lika gärna kunnat jobba några timmar till. Hade inget planerat och då inget att längta hem till. Att komma hem till ett hem där det råder kaos, ett kaos jag själv måste ta hand om för att den som tidigare delat bördan med mig inte är här. 
Åkte och handlade mat. Behövde fördriva tiden. Insåg när jag kom hem och fick stycka upp den inköpta osten i 7 nya ostar, dela upp köttfärsen i 6 nya påsar och att jag fortfarande har mat i frysen kvar, att jag ännu inte lärt mig att handla för ett singelhushåll.
 
Idag är en ny dag. Ska ut och springa, städa undan här hemma och sen komma i tid i säng.
Mamma och pappa kommer hem från Marocko idag. Ska bli skönt. Kan jag åka hem till dem lite och det inte bara är en tom villa som känns alldeles för stor för bara min närvaro.
 
 
Riktigt depp inlägg, men jag måste få utlopp för allting någonstans. Kanske att någon i det här kan känna "jag är inte ensam" eller bara komma med några förslag på hur jag lättare bestiger detta berg.
Tiden läker alla sår. Men tiden har inte haft sin gång ännu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2014-01-27 @ 12:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0