Ravioli


(bilden är sedan förra sommaren, han har mörkare hår i dag..)

Nu märks det att min lillebror kommit in i puberteten, han växer och äter och äter och växer lite till.
Med sina 180 cm och storlek 46 (!) i skor, så är han inte min "lilla, lilla, lilla" lillebror längre.

I dag var ett prakt exempel.
Jag kommer ut i köket och han sitter i ett av skåpen och har mer eller mindre dykt in i det.
Jag: Vad letar du efter?

Han: *hittar det han letat efter och håller upp det* Ravioli!

Jag: Vadå? Ska du äta middag redan? *tittar på klockan*


Han: Näe, alltså, jag ska bara äta, jag är hungrig.

Jag: Aha, okej. Jag är också hungrig, kan jag få lite?

Han: *tittar på mig som att jag vore dum i huvudet*

Jag: Vadå?

Han: Jag har bara en burk, det är så mycket jag brukar äta för att bli mätt.
(kan även upplysa er om att en burk innehåller 800g)



Ehm? HAHAHAHAAHA
Själv äter man sisådär en fjärdedel till en halv burk som mest.

Kommentarer
Postat av: angelica - en annorlunda och bättre ung mamma blogg

2009-07-09 @ 20:55:40
URL: http://enkärlekssaga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0