Pistvakt

Nu känns det att man är på landet.

1. Huset jag befinner mig i just nu, har minst 500 m till närmsta granne.

2. Min mobiltelefon har ingen som helst täckning.

3. Tanten på Ica frågade mig om det var någon särskild sallad jag letade efter, jag svarade babyspenat och hon såg ut som ett frågetecken och svarade att hon inte trodde dem hade det.

4. Ica här har en liten plats mitt i butiken där dem bjuder på kaffe och bullar. BJUDER.
Hur stört är inte det liksom? (Föresten så det är flera mil till affären..)

5. Internet hackar, fastnar, och allt annat som man slipper på bredbandet hemma.

6. Det gick kossor förbi i hagen här bredvid för en stund sen.

7. Jag har gått i gummistövlar för första gången i år!

8. Det är så sjukt tyst. Inga bilar, inga bussar, inga galna moppefjortisar, pubertala killar som precis fått körkort, ingen som klipper gräset, häcken eller har party med sina närmaste. Bara vi, skogen, hagarna, korna och ett tråkigt regnväder.


Känner mig redan som en riktig norrlänning!

(Berättade jag föresten att jag nyss såg pistvakt på tv?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0