Kungen är en turistattraktion



Min första reaktion- Är kvinnan helt från vettet?

Min andra reaktion - Hur tänker hon egentligen..?



1. Kungen är en man som är född med ett "uppdrag" i livet.
- Att bli konung.
Han behöver egentligen inte ha ett högre intellekt än någon annan för att få denna position.


2. Att leva i ett land med monarki innebär att tronen hela tiden "ärvs".
Kungen/Drottningen i ett land är ingen person som befolkningen valt. Varför ska någon bara "få" den positionen? Hur rättvist är det egentligen, när allt annat ska vara så jämnställdt och rättvist inom demokratin?


3. Tycker att ett uttalande om att kungen ska få bestäma statsminister är en kränkande åsikt vad gäller svenska folkets rösträtt.
Varför ska inte vi ha något att säga till om?


4. Min personliga åsikt är dessutom att monarkin Sverige i dag mer fungerar som en turistattraktion än något som gynnar Sverige i längden. Tycker att monarki och diktatur är föråldrade statsskick som inte fyller sin funktion i det morderna samhälle vi människor har utvecklat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0