25:- i timmen i lön

Pappa om mötet i dag vid kommunalhuset.
Pappa: Hur mycket skulle du få i lön då?
Jag: Alltså hon sa typ 60:- men Izabelle sa att man tjänade 98:- när man fyllt 18 så jag tror det är så. 60 spänn är ju för fan ingenting.
Mamma: Va?! Det är ju rätt bra betalt.
Jag: Men haha. Nej?
Mamma: Vet du vad jag tjänade på mitt första jobb? 25:- i timmen.
Pappa: Ja, och jag hade nog inte mer än 60:- när jag var ung trots att jag arbetat i flera år.
Jag: Men åh. En hundring då är inte detsamma som idag. Du får inte ens en lunch idag för en hundralapp.
Mamma & pappa: Det får du visst det. *diskuterar något om bortskämd och lunch medan jag går iväg*

Idag tjänar du mer än 25:-/h om du tar en promenad på 30min och rensar varenda soptunna längs drottninggatan på pantburkar. Alternativt skriver ut en bild på ett autentiskt barn och delar ut på tåget och skriver att din familj är sjuk.
Att säga att du behöver pengar till bussen hem är också en variant, eller stå och utföra konster på sergelstorg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0