Matlagning

Vad är grejen med att min pappa ALLTID ringer mig när det ska lagas mat här hemma?
Varför kan inte min SNART 15 åriga bror laga mat för?
Antalet gånger han har tillagat mat till hela familjen går att räkna på en hand och dessutom är han rätt dålig, så med andra ord behöver han verkligen träna.
http://www.trangia.se/core/images/49/4611.307250.jpg
bildkälla.

Jag har gjort mat till alla någon till några gånger i veckan sen jag var 13 år och började spela hockey och var tvungen att göra mat för att hinna till träningen i tid. Jag lagade pannkakor när jag gick i 2:an på lågstadiet och gick ut med MVG i Hemkunskap när jag slutade 9:an.  Jag kan laga mat.


Med andra ord är det mycket bättre om min bror som är snäppet bättre än inkompentent när det gäller kreativitet i köket får lära sig laga mat. Varför är man så jävla fast i mönstret att man alltid ska göra detsamma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0