Transexuell person på Carlings

Idag när jag var i Södertälje gick jag runt lite i affärer efter att jag solat.
"att-finna-och-investera-i" listan ligger fortfarande några saker: Ett par geekglasögon, en spets klänning/tights, naturnära baskläder och en romantisk vardagklänning. I och med att ha en strategi och plan vad jag ska köpa har jag hittils lyckats undvika spontana skit köp. Bra jobbat till mig själv!

Transexuell person jag mötte idag


I den affär jag spenderade längst tid i, och som även var den affär jag köpte linnet i. (som jag försökte fota med systemkameran men då blev linnet genomskinligt av den starka blixten. Haha!)
Hursom, när jag stod där och letade i en "Sale" låda med en annan person tittade jag under ett ögonblick upp och såg denne i ögonen. Jag kunde under en hundradels sekund konstatera att personen som fötts som man, hade både läppstift, blomm-örhängen, maskara och en rosa stickad mössa till en outfit jag inte direkt memorerade.
Jag vet inte hur en transsexuell person vill bli definerad men jag antar att om man klär sig som en kvinna vill man bli definerad som en kvinna? Ett annat förslag som kom upp på min Facebookgrupp av transsexuell person var att man i likhet med flera andra länder borde ha ett "tredje" kön i Sverige.

Hursom, det var helt ärligt första gången jag såg en transsexuell person offentligt i vardagslivet.
Har givetvis sett flera under pridefestivalen och andra liknande tillställningar i vår vackra huvudstad men inte bara sådär inne på en klädbutik. Andledningen till detta inlägg tillägnad denna man/kvinna är flera.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-Dels vill jag hylla denna person som öppet vågar visa sin identitet utan av att tryckas ned av alla normer och ideal.

-Sen vill jag ge en elouge till butiksbiträde
t som hjälpte honom att leta klänningar utan av att visa alltför mycket att det här egentligen var en rätt roande situation.


-Och slutligen vill jag ge en knäpp på näsan till de killarna i min egen ålde
r som minst sagt stirrade sönder honom/henne, fnissade lite, pekade och viskade.


Varför gör man så stor grej av saker som inte är enligt normen?
Vad är det för föräldrar/lärare/andra vuxna som inte lär dagens barn/ungdomar att hetro-normen inte är den enda vägen här i livet?


http://img.metro.co.uk/i/pix/2008/01/TruckerFree_450x300.jpg
bildkälla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0