Jag vill skriva en bok

Idag ställde jag klockan så jag gick faktiskt upp innan 12. Jobbigt som satan men det gick. Haha.
Hade planer på att åka i till stan, men eftersom att vi har en tidig träning vid 16:30 och jag måste åka kommunalt (tar en timme) så hinner jag inte både åka in till stan, köpa det jag hade tänkt, åka hem och sedan åka iväg igen.
Får väl helt enkelt bli av i morgon.

Så jag ska städa lite, plugga, och försöka kurera mig då jag verkligen är påväg att bli sjuk.


I natt när jag gick och la mig funderade jag på vad jag gör vill göra med mitt 2010.
Jag, Izabelle och Emelie har en grupp på Facebook som heter "Jämställdhetsbandet" som vi startade i slutet av förra året som ett skolprojekt men Izabelle och jag diskuterade att göra något mer av det. Vi får se, men det vore kul.
Gruppen har idag i alla fall nästan 720 medlemmar.

Något annat jag verkligen tänkt att jag vill göra är att skriva en bok. Haha. Låter kanske helt galet men jag har den senaste tiden verkligen uppmärksammat hur många (framför allt tjejer faktiskt) söker bekräftelse på nätet. Hur de skriver att "de är fula, tjocka, äckliga" och liknande saker.
Självkänsla och värdighet, någon?
Jag ser inte att lägga ut ett foto på sig själv som att söka bekräftelse. Det är att visa hur man ser ut, vem man är liksom. Men om personen på bilden lägger kommentarer under som "Visst är jag tjock?" eller försöker fokusera kameran ned i U-ringningen där budskapet tydligt är "hej kom och titta på mina bröst" så kan jag tycka att det är att söka bekräftelse. Givetvis är även detta en tolkningsfråga, men det är i alla fall min syn på det hela.

Hursom, känner jag att det skunne behövas en tunnare bok för unga tjejer som berättar för dem att det inte finns en enda jävel i denna värld som har rätt att döma och bestämma om de är fina eller inte.
En egoboost bok som peppar en liksom. Ett projekt jag en dag ska ha utfört i alla fall.

Kommentarer
Postat av: mimmi

2010-01-05 @ 13:57:51
URL: http://mimisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0