Matchdagboken

Inlägg nummer 6- mot Almtuna hemma


Spelarna:
3 kedjor och 3 backpar. 4 spelare från dam1.
Domarna: Tillät hårt spel så blev en hel del smällar i både positiv och negativ anda.

Lagets insats: Bra. Vet inte riktigt vad mer man kan säga. Det funkar stundtals riktigt bra och under kortare perioder lite mindre bra, men aldrig dåligt. När vi spelar runt pucken hänger inte motståndet med alla gånger. Det måste vi göra oftare och bättre i framtiden.

Resultatet:6-2 till oss.

Någon jag vill lyfta fram: Vill lyfta fram de två andra spelarna som utgjorde den kedja jag spelade med.
Johanna Jovéer och Elin Benn. Tillsamman står vi för 4 av de 6 målen som görs och släpper inte in ett enda. (?)
Jag sa till Johanna efter 2:a målet vi gjorde att "Välkommen hem från Thailand", fick ett finurligt leende och svaret "Tack, det VÄRMER". HAHAHA! Vet inte om ni förstår ironin i att det värmer i en ishall när man varit i Thailand i några veckor. Haha.

Min insats: Är nöjd, även om jag inte gör en 100% perfekt match. Men det gör man väl aldrig någonsin?
Tycker dock att de saker jag gjorde bra överväger de jag gjorde mindre bra, helt klart. Skönt som fan att få spelet med Johanna att klicka igen.

Mål: 1
Assist:2
Utvisnings.min:0
Övrigt: Var skönt med revanch då vi gjorde en riktigt urusel match mot Almtuna sist. Minst sagt.
Idag spelade de flesta på topp och det var en helt annan kvalité på det vi gör i jämförelse med förra gången.
S K Ö N T!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0