Matchdagboken

Inlägg nummer 5- mot AIK hemma


Spelarna:
3 kedjor och 2 backpar. 5 spelare från dam1.
Domarna: Tog en miljard utvisningar. Få minutrar av den 60 min långa matchen som vi vara "alla" spelare på planen.

Lagets insats: Stabil. Vi spelar stabilt, gör det vi ska, men målen vill inte trilla in. 33-15 i skottstatistik. Vi gör inte heller "det där lilla extra" som behövs. Med ELVA JÄÄÄVLA SEKUNDER KVAR AV MATCHEN får dem ett friläge och kvitterar.
Resultatet:1-1. Men känns som en jävla förlust.

Någon jag vill lyfta fram: Oj, känns svårt. Alla spelar jämt och ingen sämre än någon annan liksom.
Amanda i så fall som gör en bra "premiär" match som forward, och dessutom varit borta nästa hälften av matcherna den här säsongen.

Min insats: Är nöjd. Finns inte så mycket att säga. Saknar att spela med Johanna (som är i Thailand, och jag är inte ett DUGG avundsjuk. Not) även om jag faktiskt blev positivt överraskad över hur bra det ändå funkade att spela med Amanda och Elin. En eloge till mig själv för att jag bara satte handen för ansiktet på bruden som smockade mig.
Var jäääävligt nära att klippa till henne, men ångrade mig och satte bara för handen så att hon inte såg något.
Fick även göra lagets mål vilket känns skönt.

Mål: 1
Assist:0
Utvisnings.min:0
Övrigt: Känns som en förlust. Ska trösta mig själv med ett varmt bad och dricka X antal glas oboy i kväll.
Sara (vår tränare) langade en skön kommentar i 3e perioden också.
"Jempa, du går in och sätter den nu, jag vet det, jag är inte ett dugg nervös"
"Tack Sara, nu gjorde du mig nervös i alla fall"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0