Mitt i-landsproblem

Ni vet den där känslan när man står och velar i en affär. Det man just bestämt sig för att man ska köpa, kan man inte bestämma sig vilken färg man vill ha i. Den är snygg i flera färger och du känner på dig att du kommer göra fel val.
Alltså frågar du kompisen, expediten, någon i närheten och står och jämför i närmsta spegeln i år och dar.
Känner du igen dig?

Eller så står du där vid snabbköpet, restaurangen, eller liknande och är verkligen sugen på mer än en rätt.
Du har jätte svårt för vilket du är mest sugen på så du försöker få någon annan att välja den ena rätten så att du kan ta den andra och "smaka" av den andra personen.

Det här är ett typiskt "i-lands problem" i min vardag.
Oftast "löser" jag problemet genom att helt enkelt se till att få båda delarna.

Jag köper byxorna, solglasögonen, linnet i två färger.
Jag beställer flera maträtter, eller komponerar en egen maträtt som innehåller allt jag vill ha.

Det är inte en lögn att jag är extremt kräsen i just beställd mat. Jag byter ofta ut såser, ingredienser, lägger till annat jag vill ha med osv. Men på så vis så får man det ju ALLTID SOM MAN VILL HA DET.

Hur gör ni andra egentligen?



Två par, samma modell, två olika fäger. ÄLSKA att fotona nästan är identiska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0