Svar till Marty





Svar: HAHAHA!
Svar nej, i det svenska ord lexikonet exicterar inget ord under "pumsa".
Pumsa är en definition av gå och sova som jag blivit uppväxt med. Lite som att "gå och natta kudden", "krypa till kojs" eller "sussa kudden" inget direkt du kan slå upp men som ändå folk använder.

Handlar inte om att jag TROR att det är korrekt svenska då jag utan problem kan uttrycka mig exemplariskt välformulerat ifall jag skulle uppleva det som nödvändigt. Jag skulle kunna använda mig av gammalmodiga synomer men eftersom att min blogg till stor del har en icke akademisk målgrupp skulle folk sluta läsa om de inte förstod innehållet. Som nu tex.

Ordet pumsa är inte officiellt och även om folk inte förstår det så är det bara ett ord att välja bort.
Hoppas du kan leva med att jag bibehåller ordet i det inlägget.



Kommentarer
Postat av: Malin

2010-01-11 @ 18:25:13
URL: http://lookingforhappiness.blogg.se/
Postat av: Victoria ♥

2010-01-11 @ 20:29:47
URL: http://natdhasis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0