Två


bilderna föreställer min bror.

Två är ett bra tal.


Är man två är man inte ensam.
Är man två går saker dubbelt så fort om man gör det tillsammans.
Är man två är saker hälften så jobbigt om man hjälps åt.

Jag har två mobil-telefoner.
Jag har två par skridskor.
Jag har två kameror.
Jag har två kammar.
Jag har två extra tandborstar.
Jag har två datorer i mitt rum.
Jag har två nack-kuddar i min säng.
Jag har två filtar, två täcken och två "dekorations" kuddar i min säng.
Jag har två garderober.

Bussen går två gånger i timmen sena kvällar och helger.
Jag har två tränare.

Sa jag föresten att jag fyller år om två veckor?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0