Ytlighet

En annan sak jag tänkte på idag när jag gick omkring i Södertälje..
Jag har diskuterat med många att man tar ju aldrig kontakt med någon spontant på stan, bussen, tåget, affären om inte denna person har ett yttre som tilltalar/attraherar en.
Jag tycker att man är jävligt ytlig som gör på det viset.

Sen funderade jag på hur man skulle göra annars istället.
Man vill ju egentligen ha kontakt med personer som är intressanta, intelligenta, sofistikerade eller bara allmänt trevliga.
Men om man nu ser en person som SER intelligent ut, då är man ju minst lika ytlig om man tar kontakt med den, som man är om man tar kontakt med någon som man tycker ser bra ut.

I båda fallen går man ju på utseendet och dömer personen efter detta.



Klurigt det där alltså.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0