Investerat i material bla

Jag är hemma efter ännu en lååååång dag.
Som jag nämt tidigare arbetar jag under den här veckan som extra lärare för ungdomar födda 90-94 som har svenska som andra språk i fittja. (Har ett annat modersmål än svenska)
Otroligt intressant och alla är faktiskt jätte vänliga. De känns verkligen som att de uppskattar när man sätter sig ned och förklarar ordentligt och det liksom lyser till i blicken när de förstår vad det är jag menar. Måste vara en av orsakerna till att man kan tänka sig att arbeta som lärare.


Efter jobbet mötte jag upp Izabelle och vi åkte för att investera i material till vårat projekt.
Vi har tagit fram ett band som vi kallar för Jämställdhetsbandet som vi kommer att sälja för välgörenhet och för att vi vill att könet inte ska spela någon roll i yrken och vardagslivet. Om det är någon som är intresserad av att köpa/sälja band så är det bara att skriva. Bandet kommer bara att kosta kring 25:-.
Bokhandeln i Tumba kommer förhoppningsvis också att sälja detta band.

Vi hittade inte riktigt det vi sökte i Skärholmen så vi fortsatte in till city där vi köpte både band, färg och annat vi behövde. Vi kommer att producera de första 180 banden själva, så de är handgjorda. Detta för att få ned kostnaderna så mycket som möjligt. De är dessa band vi arbetat med idag.


För övrigt åkte Kalle till Spanien idag. KUL. - för honom kanske.

Nu ska jag duscha och fixa för morgondagen. Är så slut så jag tror jag bryter ihop och gråter vilken sekund som helst.
Pusspåer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0