Rättighet att röka?



Och jag levererar ännu en artikel från Aftonbladet.
Det här med rökning är något jag tänkt ta upp X antal gånger i bloggen med har aldrig kommit till skott.
Så nu är det minst sagt på tiden.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jag blir så arg på alla er rökare som:
- Tänder era äckliga cigaretter i kön till bussen, röken når minst 30 pers.

- Tänder era äckliga cigg i gången vid Tumbacentrum. En inglasad gång mellan tågen och bussarna och över järnvägen. FATTAR NI INTE ATT ERAN RÖK INTE FÖRSVINNER NÅGONSTANS?! Det är som att vara på en inglasad uteplats för i helvete. Skulle ni röka där med utan av att öppna ett fönster?

- Tänder era cigg i folkmassor, tex utomhuskonserter, köer på nöjesfält, köer till krogen eller bara en plats där det är allmänt mycket folk.


Det är så sjukt respektlöst.
En rökare som agerar som något av tidigare exempel är en egoist.
Visst DU FÅR FÖRKORTA DITT LIV BÄST DU VILL men i och med din rökning som kommer in i mina lugor dör jag tidigare jag med.
Jag personligen är dessutom astmatiker. Det innebär att jag får ÄNNU svårare att andas.

Jag har flera kompisar som röker. Fine för min del, så länge dem inte röker på mig. Vill inte ha någon som helst kontakt med deras cigarett rök och alla dem accepterar och anpassar sig faktiskt.
Men samtidigt, inte fan är det väl jag som ska anpassa mig efter ett beroende en rökare skapat sig?

Och som slutligt svar på artikeln ovan att det skulle vara en "rättighet" att röka på arbetsplatsen.
HUR I HELVETE KAN DET VARA EN RÄTTIGHET NÄR DET INTE ÄR ETT BEHOV?
Hade inte någon jävla idiot en gång i tiden uppfunnit nikotin och cigg hade ingen människa idag behövt vara beroende, det finns alltså inte automatiskt att du SKA röka för att överleva. Snarare tvärtom.
Blir helt arg.
http://www.hyscience.com/smoke.jpg
bildkälla här.

Lite statistik om rökning

- I Sverige dör ca 2 500 personer varje år av cancer som orsakats av rökning.

-Allt som allt dör 6 000 svenskar av rökning varje år. Oavsett om man äter fettsnålt eller ej är rökning den främsta orsaken till åderförkalkning.

- Varje cigarett kostar 14 minuter av ditt liv.

-Varje dag dör 15-60 personer i Sverige på grund av rökning och det är inte bara 90-åriga cigarillrökare med ett långt och fint liv bakom sig.

källa Netdoktor.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0