Jag vill glädjas tillsammans med dig


Kalle ringer från jobbet för att berätta något.
Något som inte direkt rör mig, men som var ett steg i rätt riktning för han själv.
Sen kommer en kort tystnad och han avrundar samtalet med
"ah.. Jag vill bara dela det med dig,vet inte varför men.. Jag vill glädjas tillsammans med dig".

Det är sådana stunder som man inser hur fantastiskt det är att ha en partner.
Man har alltid någon att dela allting med. Samtidigt som jag är glad att någon vill dela saker med mig.
Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg halv sorg.

Det skulle dröja lång tid innan jag förstod innebörden av det ordspråket. Men in my face, nu får jag uppleva det dagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0