Tankar om att vara vuxen

När är man vuxen egentligen?
Är det när man jobbar? När man fyllt 20? När man är 18?
Eller är det när man flyttat hemifrån?
När man fått barn?
Eller bara när man känner sig vuxen?


Ibland vill jag bara vara liten igen. Slippa alla krav, allt ansvar och bara leva och se vart livet tar mig.
Är 20 år och det känns redan som jag går i något slags ekorrhjul eller en dålig skiva på repeat.
Det känns som att hela livet är något slags socialt spel där den som lär sig spelet snabbast eller har mest tur
tar sig fram bäst. Eller så är det bara så här i Stockholm.

... Aja, no time for blogging. A fucking hemtenta ligger och stressar mig. Peace.


http://www.supercoloring.com/wp-content/main/2009_08/children-coloring-page.gif
bildkälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0