Kalles Ankas jul är rasistisk

 
 
 
Detta mina vänner är 2012.
- Vi får inte klä ut oss till pepparkakor längre.
- Vi får inte ens se på tecknad tv-tradition för att en tecknad docka (?) anses vara stereotyp.
 
 
 
"Disney tar bort scener Inför årets traditionella Kalle Anka på julaftonen, har Disney klippt bort två korta sekvenser som man anser speglar stereotypa bilder av svarta och judar." 
svt.se

 
 
Detta är ju ett skämt! Det känns som att folk "letar" rasistiska/kränkande saker i allting numera.
Ge det några år så får vi säkert  inte längre:
- Dricka cola, för den är svart.
- Äta turkisk peppar.
- Äta gris i skolan för det är emot muslimernas religion.
 
Det är alla förbud som styper svenska traditioner som är rasistiska!
Jag vill inte hård-dra det som någon jävla sverige demokrat och påstå att jag vill gå i någon folkdräkt eller så, men när de klipper  bort tecknade figurer har väl saker och ting flippat en aning?
 

Kommentarer
Postat av: Mikxki

2012-12-14 @ 17:13:04
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Josephine Einarsson

2012-12-14 @ 23:00:22
URL: http://photomemorys.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

2012-12-16 @ 00:37:03
URL: http://www.yasminegill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0