Bra vecka

Bra vecka.
 
- Köpte nya löparskor på Löplabbet Tjej i stan. Ligger på Kungsgatan, för er som också vill gå in i en för-en-gångsskull helt kvinno-anpassad sportbutik.
 
- Träffade fina Izabelle en stund, och Koski tittade förbi, hemkommen från Gotland och allt.
 
- Spelade min första match igen,efter min "come back". Haha. Har inte kört sen våren 2012 så lite ringrostig.
Gjorde inga mål men fick en utvisning, därav pappas fina kommentar.
 
- Rensade ut julen helt och hållet. Nu är det bara några julgrupper som ännu blommar kvar.
Lite sorgligt. Gillar verkligen julen, bortsett från att pynt gör att det ser stökigt ut här hemma.
 
- Städade. Känns som att jag gör det jämt. Alltid är det disk. Dag ut och dag in.
     Ska kanske börja äta sådan där äcklig frysmat, där man kan slänga allt när man är klar.
 
Fast är nog lite för mycket matsnobb för att stå ut med helfabrikat och papp-tallrikar, haha.
Hatar processerad mat. Smakar ingenting, känns äckligt att äta.
De "färdiglagade" som får komma hem till oss är ketchup, sylt, woksås och ibland passerade tomater.
Sylt får vi dock ibland av Kalles snälla mormor, och äppelmos köper jag av atroposoferna längre ned på gatan.
 
Fast nej, nu ljög jag. Åt faktiskt Sorunda korv med pasta till middag. (Typ falukorv, fast producerad närmare och med mer kötthalt.) Gillar egentligen inte korv. Men Kalle gillar det så då de typ 3 ggr (prinskorvar inräknat) jag köpt korv sen i april, så köper jag med den högsta kötthalten som finns på mataffären.
I Finland är korven mycket bättre än i Sverige btw, mer kött i, varför är vi så jävla efterblivna på den fronten?
 
 
Kl är halv två och jag kan inte sova. Känner mig sjukt rastlös.
Funderar på att baka bröd. Vi har inget hemma och det bröd vi brukar köpa på bageriet finns inte där varje dag då det är surdeg och måste jäsa i 20000000 år.  I-landsprobleeemen. <3
 
Natti.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0