En inre mental seger

Fick en kommentar på facebook, med avsikt att trycka ned mig.
Och först blev jag skit irriterad. Vem är den här människan att säga något denne inte vet någonting om?
 
Sen gav jag mig själv en stund av insikt.
Försökte se det ur dennes perspektiv och insåg att denne nog mest är jävligt bitter och klyschigt nog avundsjuk.
Så jag blev inte ledsen, som jag annars hade blivit.
Jag slutade vara arg.
Jag tycker faktiskt mer synd om den här människan. Kan ha viss förståelse för dennes situation.

Även om jag tycker det är en aning tragisk, då människan på pappret är en vuxen individ.
 
Låter kanske lite spiritual och hippie nu, men känner mig berikad och stärkt.
En inre mental seger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0