Förort vs närförort

Skrev ett inlägg på facebook om hur mycket bättre badplatserna sköts om av invånarna i Bromma vs de i Botkyrka. Började fundera kring vad som egentigen skiljer min uppväxtort mot denna stadsdel.
 
I trafiken:
Bromma: "JAG FÖRST"
Botkyrka: "Vadå? Finns det andra på denna väg?"
 
På affären:
Bromma: Efterfrågas lokala ekologiska köttvaror i charken. Ett tag såldes någon indisk ko som masserats och inte stressat under hela sitt liv för ett sinnesjukt hg pris.
Botkyrka:  Måste butiken erbjuda halal för att tillfredställa kundkretsen.
 
Vid parkering:
Bromma: Får du leta efter parkering ständigt, ofta betala också och fickparkering är standard.
Botkyrka: Finns det ingen parkering så skapar man en på vad man anser lämplig plats.
 
Religion:
Bromma: Finns enbart kristnakyrkor och de används när folk gifter sig, vill sjunga i kör eller av de gamla.
Botkyrka: Finns alla religioner och de är i vissa delar vanligare att vara troende än att inte vara det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0