Things change

Saker jag inte hade kunnat tänka mig för 8 år sedan:
 
  •  Att jag skulle kunna ge tvn kommando med röst och gester.
  •  Att jag ev. skulle behöva höra ett böneutrop på arabiska om jag hälsar på mina föräldrar på fredagar.
  •  Att jag skulle jobba på en hamburgerrestaurang.
  •  Att jag skulle flytta till Bromma.
  •  Att SD skulle av svenska folket anses behövas i riksdagen.
  •  Att det skulle kosta mig 54 kr att åka tåg från Tumba in till stockholm central.
  • Att jag skulle lägga 2000:- om året på toa/hushållspapper.
  • Att jag kunde göra allt jag behövde i vardagen via en telefon stor som en hand.
  • Att en 3e del av det jag tjänar skulle jag ge bort till samhällstjänster som tex polisstyrkor i förorten där ungdomar kastar sten på brandmän.
  • Att jag skulle delat mitt liv med en hårig tatuerad halvfinne sedan 3 år tillbaka.
  • Att jag skulle spendera timmar med att svära i rusningstrafiken i Stockholm.
  • Att jag skulle gilla att städa ibland.
  • Att de personer som var viktiga då i vissa fall skulle vara fisar i rymden några år sedan.
  • Att mina föräldrar skulle skaffa hund, börja göra egen ost hemma och köpa en jävla massa akvariefiskar.
  • Att jag skulle uppskatta närhet till skog och vatten som jag gör idag.
     
     
     
     
     
    Visserligen inte 8 år sedan, men i alla fall 5-7 år sedan.
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
 

Kommentarer
Postat av: Sarah Moberg

2013-06-27 @ 15:22:56
URL: http://sarahmoberg.blogg.se
Postat av: Momme

2013-07-06 @ 00:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0