Det bittra online folket

Intressant hur människor förändras bakom en skärm, så länge de sitter i sin säkra hem-miljö.
Hur människor vågar skriva saker och sen inte ens kan stå för det i verkligheten.


Har sett hur folk rasat över "Blondinbellas" BF som skaffat en tatuering med hennes namn.
HUR orkar folk ens bli provocerade och arga?
Man får väl tatuera vad fan man vill? Antar att man i en vuxen ålder i ett nyktert tillstånd vet vilka "konsekvenser" det kan innebära?
 
Sen hur folk ska bli arga på andras livssituation. Så jävla bittra.
Varför är vi svenskar i så stor utsträckning så jävla missundsamma och en bitter jäkla befolkning?
I synnerhet på nätet.

Ingen får vara bättre, bo finare, bo på ett finare ställe, ha finare barn, bättre betalt, bättre jobb eller snyggare man/fru. Vi kan inte glädjas med den då. Istället snackar vi skit, ursäktar vårt beteende med att denne vi pratar om inte förtjänar sin livssituation och är bittra över att andra, som vi ser det har det "så lätt" eller "så bra".
 
Jag undrar hur många dagar en genomsnittlig människa lägger på att vara bittra över andras liv?
Bittra över vårt eget liv?
 
Kalle gnäller på saker ibland, i varierande utsträckning.
Jag låter han gnälla, så länge det han gnäller om är svårt att förändra.

Gnäller han om något, som enligt mig finns inom "räckhåll", så ber jag han att vara tyst och göra något åt saken istället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0