Dö för sporten?

 
Detta har vi kunnat se/läsa/höra om hela eftermiddagen på tv, internet och i sociala medier.
En man som åkt till Helsingborg för att supporta Djurgården blev utanför arenan misshandlad och avled senare av sina skador.
Tragiskt.
 
Tragiskt för fotbollen som idrott. För Sverige som idrottsnation.
Vet inte om mannen var en sk. huligan eller om han verkligen åkt dit för att han brinner för sporten.
I vilket fall som, så undrar jag hur man är funtad som människa om man kan känna sådana "vi mot dom" känslor att man kan fysiskt göra en annan människa så illa att den blir medvetslös och dör.
Då är det inte idrott vi snackar längre. Det är inte heller kärlek och gemenskap till en specifik förening/lag.
Det är ett skrämmande oempatiskt förhållningssätt till livets skörhet.

Jag undrar hur den/dem som utdelade dessa slag/sparkar sover i natt.
 
Vila i frid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0