Jag klarar allt pepp

Det här med att för första gången i ditt liv bo helt själv.
Innebär ju både PLUS och minus. Upptäcker hela tiden nya av båda.
 
Men det faktum att JAG har en mer central punkt i mitt liv är ju ganska givet.
Känns helt plöstligt mycket viktigare att bry mig om mitt yttre än tidigare. Inte för att attrahera någon av det motsatta könet, utan för att mitt självförtroende fått sig en törn och jag genom att känna mig vacker inte bara låter allt i livet förfalla. Jag kollar mig själv i spegeln mycket mer, inte för att jag är rädd för att jag inte ska vara fin, utan för att se mig själv i spegeln och påminna mig själv om att jag klarar allt.
 
Efter att mitt första riktiga förhållande tog slut var jag fullkomligt tömd på allt vad självförtroende hette.
Så känner jag inte nu. Jag känner mig så himla trygg i att jag klarar allt vad min vardag kräver. Jag jobbar heltid, tränar flera gånger i veckan, tar hand om mitt yttre, har någorlunda städat hemma och lagar all mat från scratch.
Något jag inte trott jag skulle fixa.
Ger gryma självförtroendepoäng.
 
De saker av en relation jag kan sakna:
- Ha någon att prata med när jag äter middag.
- Ha någon att "ta hand om".
- Slippa sova ensam.
- Att ta hjälp i praktiska situationer. Tex nu, jag når inte att sätta upp brandlarmet..
 
Men som man säger, tiden läker alla sår.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0