7-0 mot AIK

Vinst idag med 7-0. SÅ JÄVLA SKÖNT ATT VINNA MOT AIK.
Inget mer behövs sägas. Var enligt min åsikt en tråkig match och jag var inte speciellt nöjd med min egen insats.
Fick sätta ett mål i alla fall, där jag hade dribblat mig fri.. Insåg även idag att jag sällan missar när jag kommer fri.
Tror jag missat ett eller två av alla de gånger jag kommit ensam mot målvakten. Låter jätte självsäkert och egoistiskt och allt, men icke. Många gånger har jag fått rena drömpasssarna av de i mitt lag så det är bara att tacka och ta emot och göra det bästa av situationen.

.. och i och med att jag kom på det, så satte jag automatiskt hög press på mig själv. Och kommer bryta ihop inombords om jag bryter den trenden. Haha. Jennifer i ett nötskal.

http://www.aiktjejhockey.se/match-09-02-08-02.jpg
(bilden är från förra årets säsong dock och är fotad av någon engagerad i AIK, tror hans namn är Roger Melin)

I morgon är det regionsuttagningsmatch. Säger kanske inte någon ett skit, men det är typ en uttagning för att komma med i ett regionslag. (Region är ett större området) Jag blev inringd som förste reserv, då någon blivit sjuk/skadat sig.
Ska bli intressant.. Har dock inga jätte förväntningar då jag är medveten om att några av de jag konkurerar mot spelar i juniorlandslaget och liknande, men tänker göra mitt bästa och det ska bli kul att se hur "långt jag har kvar" innan jag uppnått de som är bäst, och deras nivå.

Tränaren frågade om någon ville vara med på juniormatchen mot SSK nu på lördag, och det ville jag, så klart.
Haha. Dock är det mami´s födelsedagsfika, men om jag ändå spelar/tränar alla andra dagar under året, varför ska jag inte kunna göra det för att hon fyller år? Det är ju inte som att jag inte gratulerar och sådär för att jag spelar en match. Dessutom är det en riktig "hat-match", precis som mot AIK. Och det är alltid en speciell känsla att spela sådana, vore dessutom jävligt skönt om man kunde bidra till en seger mot ett lag där det är enormt mycket självförtroende. I alla fall är det så man uppfattar det utifrån. Om någon i SSK läser detta, ta det inte personligt, det handlar om er laganda, och er attityd utåt.
Får se hur mycket ork jag har kvar i kroppen också, efter 2 matcher på de 2 tidigare dagarna..


Och apropå träning/match varje dag.. Så har jag även träning på söndag.


Den idioten som sade att hockey är en hobby, jag skulle snarare beskriva det som en hel livstil..


bildkälla här.

Kommentarer
Postat av: Oviktigt

2009-11-28 @ 23:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: Här skriver du något som berör mig personligen eller inlägget ovan, jag läser inga bloggar som
reklamför tävlingar på sin blogg eller dagens blogg eller dylikt.
Alla sådana IP-adresser blockeras from 2011-09-15.
Tack på förhand!

Trackback
RSS 2.0